Od 1 października 2019 przewody doktorskie prowadzone są przez instytuty:
nadane przez Radę Wydziału Pedagogiki, Psychologii i Socjologii (1996-2019)
Wczesna opieka i edukacja dzieci w Niemczech. Stan aktualny i kierunki rozwoju
Doskonalenie zawodowe jako czynnik interweniujący w rozwój zawodowy uczestników projektu „Nowe kwalifikacje - pewniejsza przyszłość mieszkańców powiatu nowosolskiego”
prof. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki (Społeczna Akademia Nauk w Lodzi)
Wyzwalanie aktywności artystycznej dzieci w toku edukacji językowej w klasie II
prof. nadzw. dr hab. Jan Grzesiak (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie)
Utrudniona prokreacja - socjologiczna analiza doświadczenia choroby
dr hab. Ewa Narkiewicz- Niedbalec (Uniwersytet Zielonogórski),
Formalne i nieformalne uwarunkowania przebiegu karier zawodowych w Policji. Analiza socjologiczna
dr hab. Maria Zielińska, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
dr Justyna Nyćkowiak (Uniwersytet Zielonogórski)
Środowisko Web 2.0 w życiu społecznym osób starszych. Oblicza aktywności sieciowych (na przykładzie słuchaczy Zielonogórskiego Uniwersytetu III Wieku)
dr hab. Marek Furmanek, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Twórczość dzieci w zabawach przedszkolnych
dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Uczniowskie firmy w systemie edukacyjnym Niemiec
dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Liceum ogólnokształcące, jako agenda socjalizacji seksualnej młodzieży
Wartość sprawiedliwości w teoriach edukacyjnych i praktyce szkolnej
Orientacje życiowe twórczych i odtwórczych gimnazjalistów w kontekście wybranych warunków społecznych ich rodzin
Rola szkoły w procesach integracji dzieci uchodźców i imigrantów
Opinie o zachowaniach dewiacyjnych przestępców gospodarczych w okresie zmiany społecznej
Obraz pracownika socjalnego w obszarze promocji zdrowia
dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Komunikacyjne, artystyczne i pedagogiczne aspekty tańca współcześnie realizowanego w opinii choreografów
Relaksacja w procesie edukacji gimnazjalnej
prof. zw. dr hab. Wojciech Pasterniak (emerytowany profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego)
Zachowania agresywne młodzieży szkół zawodowych (na przykładzie Zespołu Szkół Samochodowych i Budowlanych w Głogowie)
dr hab. Grażyna Miłkowska, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Postrzeganie i kreowanie męskiej tożsamości przez mężczyzn ćwiczących w siłowni
dr hab. Zbigniew Izdebski, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Obraz życia osób z HIV/AIDS komponent zdrowotny, społeczny, egzystencjalny
dr hab. Zbigniew Izdebski, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Działania Fundacji La Strada na rzecz reintegracji społecznej i zawodowej ofiar handlu ludźmi
Poradnictwo zawodowe w gimnazjum wiejskim w wymiarze środowiskowym (na przykładzie Publicznego Gimnazjum w Lubięcinie)
dr hab. Zdzisław Wołk, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Postawy nauczycieli-wychowawców wobec zachowań agresywnych gimnazjalistów
dr hab. Grażyna Miłkowska, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Przygotowanie zawodowe młodzieży niepełnosprawnej (na przykładzie województwa lubuskiego)
dr hab. Bogusław Pietrulewicz, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Granice rezygnacji z podmiotowości kadry menedżerskiej firm międzynarodowych
dr hab. Zdzisław Wołk, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Obrazy tożsamości przyszłych pedagogów
Obraz kobiet świadczących usługi seksualne w Polsce
Kompetencje komunikacyjne nauczycieli uczestniczących w dokształcaniu i doskonaleniu zawodowym oraz osób aspirujących do zawodu nauczyciela
Rola środowisk socjalizacyjnych w przemianach celów i planów życiowych młodocianych przestępców
dr hab. Dorota Rybczyńska-Abdel Kawy, prof. DSW (Dolnośląska Szkoła Wyższa)
Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji pedagogów
Rozwój zawodowy pracowników socjalnych okresu zmian systemowych pomocy społecznej w latach 1990-2000
dr hab. Zdzisław Wołk, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Determinanty aktywności seksualnej wychowanków Ochotniczych Hufców Pracy
dr hab. Zbigniew Izdebski, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Umowa społeczna z dzieckiem w wieku przedszkolnym
dr hab. Danuta Waloszek, prof. AP (Akademia Pedagogiczna w Krakowie)
Nauczanie biologii człowieka w polskim gimnazjum
prof. dr hab. Andrzej Jaczewski
Obraz szkoły z perspektywy uczniów gimnazjów tzw. "wirtualnych"
prof. zw. dr hab. Maria Dudzikowa (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Praca zawodowa a sposoby spędzania czasu wolnego
Wczesna dorosłość samotnych matek mieszkających w schronisku
Nastolatkowie wobec prokreacji i rodzicielstwa w badaniach eksperymentalnych
Radzenie sobie współuzależnionych matek osób narkotyzujących się
Dwa poziomy poradnictwa kariery
Kariery zawodowe absolwentów elektroradiologii Medycznego Studium Zawodowego we Wrocławiu
Zastosowanie technologii informacyjnych w pracy z dziećmi przejawiającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu
Sytuacje dzieci przewlekle chorych w rodzinie
Polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej dwudziestego wieku
Doskonalenie zawodowe nauczycieli w Polsce w latach 1944-1989
Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Głogowie
Obraz publicznej szkoły podstawowej po reformie 1999 roku
Pedagogiczne aspekty kultury organizacyjnej społeczności sieciowej w obrębie grup dyskusyjnych w Internecie
Elementarze szkolne w II Rzeczypospolitej
Strategie uczestnictwa młodzieży w życiu społecznym
Sytuacje społeczne w szkole dzieci z dysleksją
Przekaz telewizyjny w odbiorze młodzieży gimnazjalnej
prof. dr hab. Józef Kargul
Konstruowanie i rozumienie znaczeń w komunikowaniu mediowanym komputerowo
dr hab. Marek Furmanek, prof. UZ
Werbalna samoprezentacja młodzieży a jej sądy o rodzicach, rówieśnikach i nauczycielach. Perspektywa pedagogiczna
prof. dr hab. Edward Hajduk
Percepcja ukrytych przesłań reklam prasowych przez uczniów szkół średnich
prof. dr hab. Józef Kargul
Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów
dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ
Kościół katolicki wobec problemu dzieci pozbawionych opieki w Polsce w latach 1918-1939
dr hab. Ryszard Stankiewicz, prof. UZ
Tolerancja dzieci wobec niepełnosprawnych rówieśników
dr hab. Krystyna Ferenz, prof. UZ
Edukacja teatralna w szkole podstawowej
prof. dr hab. Józef Kargul
Przygotowanie ergonomiczne młodzieży szkół samochodowych (na przykładzie szkół województw Zachodniej Polski)
dr hab. Bogusław Pietrulewicz, prof. UZ
Wychowawcze funkcje francuskich muzeów sztuki współczesnej (spotkanie dziecka ze sztuką nową)
prof. dr hab. Katarzyna Olbrycht
Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Z perspektywy doświadczeń nauczycieli i uczniów klas początkowych
Promotor:
Recenzenci:
Zachowania młodzieży w sytuacjach społecznych jako transmisja wzorów rodzinnych
dr hab. Tatiana Rongińska, prof. UZ
Cele edukacji wojskowej w Polsce w latach 1918-1999
prof. dr hab. Jan Bogusz
Kompetencje edukacyjne nauczycieli języka polskiego klas IV-VI
prof. dr hab. Wojciech Pasterniak,
Przemiany roli społecznej nauczycieli na Dolnym Śląsku w latach 1945-1975
prof. dr hab. Bolesław Potyrała
Przemiany w procesie oceniania szkolnego
prof. dr hab. Maria Jakowicka
Zmiany stosunków między dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w klasach integracyjnych
dr hab. Aleksandra Maciarz, prof. DSWE
Akceptacja norm społecznych przez uczniów szkół słubickich. Badania podłużne
prof. dr hab. Edward Hajduk
Hierarchie wartości jako wyznaczniki zachowań sprzecznych z prawem (na podstawie badań młodzieży polskiej i niemieckiej)
dr hab. Marek Heine, prof. DSWE
Funkcjonowanie podstawowej szkoły dwujęzycznej w społeczności zróżnicowanej etnicznie
dr hab. Krystyna Ferenz, prof. UZ
Wzory działalności zawodowej pracowników socjalnych ośrodków pomocy społecznej - opis i uwarunkowania
dr hab. Zdzisław Wołk, prof. UZ
Wyzwalanie aktywności artystycznej dzieci w toku edukacji językowej w klasie II
prof. nadzw. dr hab. Jan Grzesiak (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie)
Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej.
dr hab. Aleksandra Maciarz , prof. WSP
Ciągłość i zmiana funkcji oraz zadań wychowawcy klasy w szkole podstawowej.
prof. dr hab. Tadeusz Frąckowiak
Efekty kształcenia wielostronnego w klasach I-III
dr hab. Tadeusz Mróz, prof. WSP
Liderzy środowiska lokalnego wobec osób niepełnosprawnych
prof. dr hab. Kazimierz Jacek Zabłocki
Dynamika rozbieżności miedzy oczekiwaniami dzieci wobec szkoły a doświadczeniami szkolnymi w pierwszym roku nauki
prof. dr hab. Maria Dudzikowa
Znaczenie samooceny w integracji społecznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
dr hab. Aleksandra Maciarz, prof. WSP
Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III
dr hab. Aleksandra Maciarz, prof. WSP
Trudności w przyswojeniu treści programowych uczniów klas I-III oraz sposoby ich przezwyciężania
prof. dr hab. Bolesław Potyrała
Przemiany w kształceniu nauczycieli klas początkowych w zakresie edukacji technicznej
prof. dr hab. Kazimierz Uździcki