Wydziałowe Rady Programowe
Na podstawie art. 23 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (DZ.U. z 2020 r., poz. 85 ze zm.) w zw. z § 6 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz §5 ust. 2 Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia Rektor w Zarządzeniach nr 195 z dnia 14 października 2020, nr 77 z dnia 2 czerwca 2023 oraz nr 171 z dnia 27 listopada 2023 oraz nr 42 z dnia 7 marca 2024 powołał Wydziałowe Rady Programowe w składzie:
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku psychologia w Instytucie Psychologii:
- dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ – przewodnicząca
- dr hab. Lidia Cierpiałkowska
- dr hab. Adrianna Grabizna, prof. UZ
- dr hab. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, prof. UZ
- dr hab. Paweł Kleka, prof. UZ
- dr Anna Góralewska-Słońska
- mgr Piotr Przybylski
- Marzanna Hozakowska (interesariusz zewnętrzny)
- Andrzej Żywień (interesariusz zewnętrzny)
- Julia Cymbaluk– przedstawicielka studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku socjologia w Instytucie Socjologii:
- dr hab. Beata Trzop, prof. UZ- przewodnicząca
- dr Izabela Kaźmierczak-Kałużna
- dr Tomasz Kołodziej
- Aneta Krawczyk - przedstawicielka studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku projektowanie społeczne w Instytucie Socjologii:
- dr hab. Mariusz Kwiatkowski, prof. UZ- przewodniczący
- dr Anna Mielczarek-Żejmo
- dr Tomasz Kołodziej
- Paulina Wiciak - przedstawicielka studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku politologia w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji:
- dr Piotr Pochyły- przewodniczący
- dr Anna Ratke-Majewska
- dr Adam Ilciów
- dr hab. Tytus Jaskułowski, prof.UZ
- Mateusz Kwitowski - przedstawiciel studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku międzynarodowe stosunki społeczne w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji:
- dr hab. Ryszard Michalak, prof. UZ – przewodniczący
- dr Anna Ratke-Majewska
- Stanisław Zbroja - przedstawiciel studentów
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku animacja kultury i twórczej aktywności w sieci w Instytucie Pedagogiki:
- dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ- przewodnicząca,
- dr Ewa Nowicka
- dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ,
- dr Katarzyna Walentynowicz-Moryl,
- Martyna Gajgiel, I AKiTWwS, SP - przedstawicielka studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku pedagogika w Instytucie Pedagogiki:
- dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ – przewodniczący,
- dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ,
- dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ,
- dr Anna Korlak-Łukasiewicz,
- dr Ernest Magda,
- dr Elżbieta Turska,
- Wiktoria Kołosowska, I PED, LOG, SP - przedstawicielka studentów,
- Małgorzata Bagińska, I PED, POWiP, SP - przedstawicielka studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Instytucie Pedagogiki:
- dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ – przewodnicząca,
- dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ,
- dr Klaudia Kasowska
- Wiktor Bylica, I PPiW, SJM - przedstawiciel studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku pedagogika specjalna w Instytucie Pedagogiki:
- dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ – przewodniczący,
- dr hab. Małgorzata Czerwińska, prof. UZ,
- dr Tomasz Fetzki,
- Ewelina Duda, I PSPEC, SJM - przedstawicielka studentów.
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku praca socjalna w Instytucie Pedagogiki:
- dr hab. Zdzisław Wołk – przewodniczący,
- dr Anna Korlak-Łukasiewicz,
- dr Elżbieta Lipowicz,
- Zuzanna Jadach, II PS, SP - przedstawicielka studentów
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku resocjalizacja z kryminologią:
- dr Ernest Magda – przewodniczący.
- dr Andrzej Zygadło,
- dr Magdalena Zdaniewicz,
- Paula Stoppa, I RzK, SP - przedstawicielka studentów.
Zadania Wydziałowej Rady Programowej
Do zadań Wydziałowej Rady Programowej należy monitorowanie procesu kształcenia na kierunku/kierunkach studiów, dla których został on powołany, w tym:
- okresowa ocena programu studiów dotycząca w szczególności:
- zgodności programu studiów z wymaganiami prawa (w tym standardami kształcenia dla kierunków, które są nimi objęte i przepisami branżowymi) oraz wewnątrzuczelnianymi wytycznymi;
- zgodności efektów uczenia się sformułowanych dla przedmiotów z efektami kierunkowymi;
- aktualności i zgodności treści kształcenia z efektami uczenia się;
- adekwatności stosowanych metod dydaktycznych i metod weryfikacji do założonych dla poszczególnych przedmiotów efektów uczenia się;
- jasności przyjętych kryteriów oceniania;
- procesu dyplomowania w zakresie zgodności problematyki prac dyplomowych z efektami uczenia się i dyscyplinami naukowymi, do których został przyporządkowany kierunek, zasadności ocen i stawianych wymagań w powiązaniu z poziomem studiów, problematyki egzaminu dyplomowego
- okresowy przegląd obsady zajęć oraz składów komisji egzaminacyjnych procesie dyplomowania
- okresowy przegląd umiędzynarodowienia kierunku, w tym zakresu współpracy międzynarodowej;
- okresowy przegląd współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, pod kątem potrzeb wynikających z programu studiów, w tym prawidłowości doboru miejsc praktyk;
- okresowy przegląd publicznego dostępu do informacji w odniesieniu do programu studiów i jego realizacji.