uz-logo-pion-2.png

Wydania

Numer 5/2018

29.10.2022

Od Redakcji

I. Studia i refleksje teoretyczne

  • Ryszard Zaradny, Aksjologiczne podstawy funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce
  • Elżbieta Lipowicz, Od deficytów ku zasobom – nowe tendencje w pracy socjalnej z rodziną
  • Brenda Osodo, Education is the act of learning things around us
  • Lidia Wawryk, Podnoszenie wiedzy nauczycieli w efektywnej diagnozie i profilaktyce niedostosowania społecznego wśród dzieci i młodzieży
  • Daria Zielińska-Pękał, Telewizyjny świat porad
  • Anna Korlak-Łukasiewicz, Magdalena Zdaniewicz, Wsparcie w procesie żałoby poprzez organizację czasu wolnego

II. Studia metodologiczne

  • Margarida Pocinho, Methodology of Social Sciences in the 21st Century
  • Zdzisław Wołk, Dylematy terminologiczne współczesnej pedagogiki pracy

III. Studia empiryczne

  • Laura Mcintosh, Ann Swinney, Gary Roberts, Resettlement of Syrian Refugeesin Scotland: A Community Education Approach
  • Zuzana Truhlářová, Radka Janebová, Alena Vosečková, Intergenerational Solidarity as Viewed by University Students of the Social Sciences
  • Bożena Bogucka, Determinanty w procesie doskonalenia zawodowego osób pracujących i ich wpływ na karierę zawodową w świetle badań własnych
  • Andrzej Zygadło, Poczucie podmiotowości i zaangażowanie pracowników we współczesnych samozarządzających się organizacjach
  • Sandra Stempniewska, Elementy teatralizacji życia w wybranych typach zachowań seksualnych
  • Agnieszka Łachowska, Piękno i estetyka życia społecznego ludności wiejskiej we wschodniej części Dolnych Łużyc w XIX i XX wieku do 1945 roku w świetle strojów ludowych

IV. Ludzie. Wydarzenia. Recenzje

  • Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Człowiek. Pedagog. Mistrz. Wspomnienie o Profesorze Januszu Gniteckim (1945-2008)
  • Ewa Narkiewicz-Niedbalec, Trzecie seminarium metodologiczne poświęcone pamięci Profesora Edwarda Hajduka – sprawozdanie
  • Maja Błaszczyk, Rola przestrzeni międzyludzkiej w życiu Peng Ming-mina. Recenzja książki „A Taste of Freedom. Memoirs of a Taiwanese Independence Leader”
Relacje. Studia z Nauk Społecznych, numer 5/2018
relacje_5_2018.pdf 3.01MB [ .pdf ]
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18