uz-logo-pion-2.png

Wydania

Numer 4/2017

29.10.2022

Relacje mają znaczenie – kilka słów od Redaktorów

I. Studia i refleksje teoretyczne

  • Martin Strouhal, The Notion of Culture between Tradition and Today. From Philosophical to Educational Perspective
  • Agnieszka Olczak, About the lack of democracy in education for democracy – semblances, servitude and difficult search for changes
  • Jerzy Herberger, Monika Kozłowska, Relacje interpersonalne z perspektywy psychologii rozwoju człowieka
  • Zbigniew Michalski, Źródła podziałów we wspólnotach w kontekście społeczno‑kulturowym. Czy stosowane nauki społeczne mogą pomóc budować relacje ponad podziałami
  • Michał Grobelny, Iwona Grobelna, Człowiek a współczesna technika – kto kim steruje?

II. Studia empiryczne

  • Regina Capelo, Miguel Varela, Good connections: cultural dynamics for social inclusion
  • Marta Łuczak, Polscy studenci w Wielkiej Brytanii i ich relacje z innymi Polakami
  • Dorota Bazuń, Czynniki przetrwania na zesłaniu – na przykładzie matek Sybiraczek
  • Magdalena Pokrzyńska, Śmierć, pogrzeb, żałoba – zwyczaje w środowisku polskim na Bukowinie Północnej
  • Katarzyna Narkiewicz, The problem of refugees as a factor of active citizenship of inhabitants of Zielona Góra
  • Anita Łukowiak, Ekonomia społeczna w województwie lubuskim. Stan i perspektywy rozwoju
  • Anna Piotrowska, Różne oblicza sławy. Młodzi celebryci o popularności
  • Hau Huu Nguyen, Tuong Anh Hoa, Giang Pham Anh, A study on capacity development of mathematical pedagogy students
  • Anna Łuczak, Dlaczego warto łączyć nauczanie matematyki z ruchem i muzyką? Wybrane przykłady badań na temat łączenia różnych form w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

III. Wydarzenia. Recenzje

  • Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski, Interdyscyplinarna międzynarodowa konferencja „Good Connections. Social Sciences and Divided Communities”. Sprawozdanie
  • Tymoteusz Ławecki, Sprawozdanie z konferencji „Nauczyciel, czas, przestrzeń, szkoła. Rola, funkcje, zadania dawniej i dziś”
  • Jan Kostyszak, Raport z rozdroża. Recenzja raportu „Reforma kulturowa 2020-2030-2040. Sukces wymaga zmian”
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18