uz-logo-pion-2.png

Wydania

Numer 2/2016

29.10.2022

Od Redakcji

I. Studia i refleksje teoretyczne

  • Andrzej Radziewicz-Winnicki, Magia rewitalizacji w dobie niepokojącej ponowoczesności.
  • Krzysztof Zajdel, Uwarunkowania sukcesu dydaktycznego nauczyciela w szkole w sytuacji stygmatyzacji środowiskowej ucznia
  • Edyta Bartkowiak, Z historii opieki. Szpitale i zakłady zakonne dla dzieci w tradycji polskiej
  • Anna Maria Góralewska-Słońska, Mobbing w środowisku pracy. Rys teoretyczny 
  • Anna Porycka, Wokół triady ciało – zdrowie – media (analizy i refleksje)
  • Piotr Sobański, Znaczenie prognozy kryminologiczno-społecznej i warunkowego przedterminowego zwolnienia dla resocjalizacji w orzecznictwie sądów
  • Krystyna Górnicka, Programowanie rozwoju ekonomii społecznej w perspektywie socjologicznej. Zarys problematyki

II. Studia empiryczne

  • Dinh Thi Van Chi, Interaction between culture and economy in traditional handicraft villages in Vietnam
  • Beata Trzop, Dorota Szaban, Penelopa, Demeter, Nike… – kobiece archetypy w czasach zagrożenia bezpieczeństwa z perspektywy genderowej analizy tekstów historycznych
  • Pamela Lange, Migracje edukacyjne kobiet do Warszawy w perspektywie biograficznej 
  • Beata Trzop, Magdalena Witkiewicz, Aktywizacja kobiet dojrzałych na lubuskim rynku pracy: mit czy rzeczywistość?
  • Milena Grzegorczyk, Aleksandra Kita, Poziom wiedzy młodzieży u progu pełnoletności na temat profilaktyki chorób nowotworowych. Prezentacja wybranych wyników z badania
  • Nguyen Thi Thanh, Methods for assessment and testing students’ learning outcomes in cooperative teaching

III. Wydarzenia i recenzje

  • Katarzyna Kochan, Ewa M. Skorek, IV Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna "Morbum evitare quam curare facilius est" Sprawozdanie
  • Mariusz Kwiatkowski, Czy kapitał społeczny ma przyszłość? Recenzja książki Piotra Sztompki
  • Barbara Kołecka, Na kanwie książki Mirosława Kowalskiego i Błażeja Kmieciaka „Bioetyka. Między prawem a pedagogiką. Analizy i refleksje”, Kraków 2016

 

Relacje. Studia z Nauk Społecznych, numer 2/2016
relacje_2_2016.pdf 2.15MB [ .pdf ]
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18