Adresaci
Studia są adresowane do absolwentów studiów I i II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje pedagogiczne. Studia są przewidziane dla osób które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, ale nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
Cele studiów
- Dostarczenie studentom wiedzy dotyczącej teoretycznych podstaw edukacji inkluzyjnej i integracyjnej, diagnozowania oraz organizacji procesu kształcenia, a także pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Wyposażenie studentów w umiejętności umożliwiające diagnozowanie oraz organizowanie procesu kształcenia, a także realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Rozwijanie u studentów kompetencji społecznych umożliwiających przestrzeganie zasad etyki zawodowej, współdziałanie z innymi nauczycielami oraz rodzicami dziecka z ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także promowanie kultury inkluzyjnej.
Kompetencje
Absolwenci zdobędą niezbędne kwalifikacje i kompetencje umożliwiające:
- współorganizację procesu kształcenia w systemie ogólnodostępnym na różnych szczeblach edukacji dzieci/uczniów z niepełnosprawnością (z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego), w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością wzrokową, niepełnosprawnością słuchową, niepełnosprawnością ruchową oraz afazją, niepełnosprawnością sprzężoną (Rozporządzenie MEN w sprawie warunków kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. 2017, poz. 1578)
- organizację procesu kształcenia dzieci/uczniów wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej w związku ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi), wynikającymi w szczególności z zagrożenia niedostosowaniem społecznym, zaburzeń zachowania lub emocji, ze szczególnych uzdolnień, specyficznych trudności w uczeniu się, niepowodzeń edukacyjnych, chorób przewlekłych, zaburzeń sprawności językowych, trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi (Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. 2019, poz. 323)
- diagnozowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych (indywidualnych i rozwojowych potrzeb edukacyjnych)
- konstruowanie i ewaluację indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnością (z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego)
- planowanie, monitoring i ewaluację pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci/ uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (indywidualnymi i rozwojowymi potrzebami edukacyjnymi)
Plan i program studiów
Plan zajęć
Rekrutacja
- Rekrutacja odbywa się w systemie elektronicznym Rekrutacja on-line
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz złożenie wymaganych dokumentów.
- Warunkiem uruchomienia studiów jest zgłoszenie się co najmniej 20 chętnych.
- Rekrutacja trwa do 30 września 2024
Czas trwania studiów
- 3 semestry
- studia obejmują 415 godzin zajęć dydaktycznych w formie wykładów oraz ćwiczeń oraz 120 godzin praktyki zawodowej
Opłaty za studia
- semestr 1650 zł
- rekrutacja 85 zł
- wszystkie studia podyplomowe mają ten sam numer konta bankowego, dlatego prosimy wpisać na przelewie nazwę studiów podyplomowych.
BANK MILLENNIUM S.A. 60 1160 2202 0000 0001 0586 6494
Administracja studiów
Sekretariat Instytutu Pedagogiki
al. Wojska Polskiego 69
Pokój 225 (budynek A-16)
tel. 68 328 32 56
e-mail: t.dzierzba@ipp.uz.zgora.pl
Karta zgłoszenia studiów
Pliki do pobrania