Szanowni Państwo,
w imieniu organizatorów Instytutu Psychologii oraz Zakładu Psychologii Edukacyjnej i Wychowawczej Uniwersytetu Zielonogórskiego zapraszamy do udziału X jubileuszowej ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnościami w rozważaniach teoretycznych i rozwiązaniach praktycznych - kontynuacje
- Konferencja odbędzie się w 7 grudnia 2024 w godz. 9.00 -17.00
- Tryb konferencji - zdalny (platforma Google Meet)
- Udział w konferencji jest bezpłatny
- Liczba miejsc ograniczona
Udział w konferencji
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o zarejestrowanie udziału za pomocą formularza:
Formularz rejestracyjny
Program konferencji
Pogram konferencji (PDF)
W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną następujące referaty:
- Znaczenie konfliktów społeczno-poznawczych w procesie uczenia się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rodzinne implikacje strategii radzenia sobie młodzieży w konfliktowych sytuacjach interpersonalnych
- Oczekiwania społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom z zaburzeniami psychicznymi pełnosprawnym i z niepełnosprawnością intelektualną w placówce edukacyjnej
- Złożone uwarunkowania i konsekwencje wykluczenia rówieśniczego
- „Może jednak uwierz w to, że coś potrafię!” – badania włączające z udziałem współbadaczy z niepełnosprawnością intelektualną w wypowiedziach osób z grupy "Mocne Głosy"
- Ujawnianie stref rozwojowych u dzieci w wieku przedszkolnym - badania polsko-tajwańskie
- Stultifera navis. Autonomia i emancypacja a dyskurs biologizujący niepełnosprawność
- Edukacja i wsparcie psychologiczno-pedagogiczne osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – praktyka
- Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni Leśnego Przedszkola. Rozwiązania praktyczne na podstawie funkcjonowania Leśnego Przedszkola Mysikrólik
- Praktyka orzecznictwa w poradni psychologiczno-pedagogicznej – analiza wybranych przypadków
- Somatyczna konceptualizacja traumy jako rama teoretyczna i praktyczna w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych - między wyuczoną bezradnością a odpornością psychiczną
- Wykorzystanie sztuki cyfrowej w arteterapii osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Muzykoterapia w rozważaniach teoretyczno-praktycznych w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
- Spostrzegane wsparcie społeczne a dobrostan psychiczny matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- Formy wspomagania aktywizacji zawodowej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie doświadczeń projektowych
- Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności życiowych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Kształtowanie uczuć patriotycznych wśród uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Rozpoznanie zaburzeń artykulacji – zakresy, obszary i cele diagnozy logopedycznej
- Foreign language teacher grit and its influence on the student's language learning process
- Terapia ruchowa osób ze sprzężoną niepełnosprawnością intelektualną. Zasady postępowania
- Narzędzia ICT w pracy pedagoga specjalnego – kontynuacja
- Dobre praktyki w zakresie rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami – działalność gorzowskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w latach 2019-2024
- Wysoka wrażliwość emocjonalna u dzieci jako wyzwanie edukacyjne
- Edukacja włączająca w praktyce
- Wypalenie szkolne w świetle czynników ochronnych i ryzyka
- Subiektywna i obiektywna perspektywa sukcesu szkolnego ucznia
- Biblioterapia w odpowiedzi na współczesne wywania różnorodności
- Hejt w środowisku szkolnym - nowy wymysł, czy jednak poważne zagrożenie?
Zapraszamy!