uz-logo-pion-2.png

Aktualności

Konferencja Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnościami w rozważaniach teoretycznych i rozwiązaniach praktycznych, 7.12.2024

06.11.2024

konferencja_3.png

Szanowni Państwo,

w imieniu organizatorów Instytutu Psychologii oraz Zakładu Psychologii Edukacyjnej i Wychowawczej Uniwersytetu Zielonogórskiego zapraszamy do udziału  X  jubileuszowej ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu  

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnościami w rozważaniach teoretycznych i rozwiązaniach praktycznych - kontynuacje

  

  • Konferencja odbędzie się w  7 grudnia 2024 w godz.  9.00 -17.00
  • Tryb konferencji -  zdalny (platforma Google Meet)
  • Udział w konferencji jest bezpłatny
  • Liczba miejsc ograniczona

  

Udział w konferencji

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o zarejestrowanie udziału za pomocą formularza: 

Formularz rejestracyjny

     

Program konferencji 

Pogram konferencji (PDF)

    

W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną następujące referaty:

  • Znaczenie konfliktów społeczno-poznawczych w procesie uczenia się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Rodzinne implikacje strategii radzenia sobie młodzieży w konfliktowych sytuacjach interpersonalnych
  • Oczekiwania społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom z zaburzeniami psychicznymi pełnosprawnym i z niepełnosprawnością intelektualną w placówce edukacyjnej
  • Złożone uwarunkowania i konsekwencje wykluczenia rówieśniczego
  • „Może jednak uwierz w to, że coś potrafię!” – badania włączające z udziałem współbadaczy z niepełnosprawnością intelektualną w wypowiedziach osób z grupy "Mocne Głosy"
  • Ujawnianie stref rozwojowych u dzieci w wieku przedszkolnym - badania polsko-tajwańskie
  • Stultifera navis. Autonomia i emancypacja a dyskurs biologizujący niepełnosprawność
  • Edukacja i wsparcie psychologiczno-pedagogiczne osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – praktyka
  • Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni Leśnego Przedszkola. Rozwiązania praktyczne na podstawie funkcjonowania Leśnego Przedszkola Mysikrólik
  • Praktyka orzecznictwa w poradni psychologiczno-pedagogicznej – analiza wybranych przypadków
  • Somatyczna konceptualizacja traumy jako rama teoretyczna i praktyczna w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych - między wyuczoną bezradnością a odpornością psychiczną
  • Wykorzystanie sztuki cyfrowej w arteterapii osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Muzykoterapia w rozważaniach teoretyczno-praktycznych  w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
  • Spostrzegane wsparcie społeczne a dobrostan psychiczny matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
  • Formy wspomagania aktywizacji zawodowej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie doświadczeń projektowych
  • Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności życiowych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Kształtowanie uczuć patriotycznych wśród uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
  • Rozpoznanie zaburzeń artykulacji – zakresy, obszary i cele diagnozy logopedycznej
  • Foreign language teacher grit and its influence on the student's language learning process
  • Terapia ruchowa osób ze sprzężoną niepełnosprawnością intelektualną. Zasady postępowania
  • Narzędzia ICT w pracy pedagoga specjalnego – kontynuacja
  • Dobre praktyki w zakresie rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami – działalność gorzowskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w latach 2019-2024
  • Wysoka wrażliwość emocjonalna u dzieci jako wyzwanie edukacyjne
  • Edukacja włączająca w praktyce
  • Wypalenie szkolne w świetle czynników ochronnych i ryzyka
  • Subiektywna i obiektywna perspektywa sukcesu szkolnego ucznia
  • Biblioterapia w odpowiedzi na współczesne wywania różnorodności
  • Hejt w środowisku szkolnym - nowy wymysł, czy jednak poważne zagrożenie?

   

Zapraszamy!

   

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18